Medlem

Är ni föreningar (få eller många) som samverkar på lokal nivå? Vill ni ingå i ett större sammanhang, få extra muskler, få tips och idéer och ha ett forum där ni kan lyfta viktiga frågor och få hjälp och stöd?

Då kan ett medlemskap i Sveriges Föreningar vara svaret på alla dessa frågor.

Några bra skäl för att bli medlem

• Hjälp med att bilda en organisation som passar er
  • Hjälp med att utveckla er organisation
  • Tips och länkar med var ni kan söka bidrag
  • Utbildningar och webbinarier kring styrelsearbete och organisationsutveckling
  • Nätverk med andra föreningar och organisationer
  • Blanketter och mallar
  • Var med i en större sammanhang
  • Kraft att påverka
  • Låg avgift

Eller går ni helt enkelt i tankar om att bilda en lokal samverkansplattform men vet inte riktigt hur? Ni är kanske föreningar, sociala företag, nätverk eller någon annas konstellation.

Via Sveriges Föreningar får ni hjälp med att starta en paraplyförening eller hitta en form som passar era intressen.

Sveriges Föreningar kan vara ert bollplank när ni är i startskedet med att bilda er organisation, forma styrelsen och skriva stadgar.

Genom ett medlemskap i Sveriges Föreningar kan ni också delta i möten/webbinarer där ni får träffa andra goa föreningar och byta erfarenhet.

Sveriges Föreningar bjuder också in alla medlemmar till olika kostnadsfria webbinarier och utbildningar med matnyttig information som är bra för er organisations utveckling.

Kontakta oss för mer information eller gå med idag och kom ihåg att tillsammans är vi starkast!