Sveriges Föreningar bildades så att lokala paraplyorganisationer får mer erfarenhetsutbyte mellan varandra. Har ni önskemål att få komma i kontakt med en annan lokal paraplyorganisation som har erfarenhet av en handling, projekt eller liknande så hör av er till oss.

Medlemsförening som behöver logotype kan enligt vår grafiska profil använd lokal variant. Behöver ni en lokal variant på logotypen, så hör av er till oss. Medlemsföreningar kan synliggöra att de är medlem i Sveriges Föreningar med logotype medlem i. (jpg)

Medlemsföreningar får vårt medlemsbrev. Vill ni att flera ska få medlemsbrev, hos er, så mejla oss e-post adresser. Medlemsföreningar som har Facebook, dela med oss och även med Twitter.

Sveriges Föreningar erbjuder sina medlemsföreningar en hemsida, se exempel http://demo.sverigesforeningar.se/ Adressen till er hemsida blir xxxyy.sverigesforeningar.se och är det så att ni redan har en inarbetad hemsideadress, så kan man länka till den kända adressen. Här finns exempel på en manual som medlemsförening får när “subdomän” önskas. Manual Webbredaktör NY  Detta gäller våra medlemsföreningar, men även när  någon tar initiativ till att bilda en samorganisation.

Är ni intresserade, lägg ett mejl till ivar.scotte@sverigesforeningar.se Vi vill veta vilket namn ni önskar till er sida. Vi vill veta vem som är er webredaktör, namn och e-post. Vi lägger upp den enligt denna mall, och så får ni inloggningsuppgifter, så ni kan fylla er hemsida med ert innehåll. Och det bästa av allt, det är kostnadsfritt.

Medlemsförening kan även få tillgång till en egen e-post adress ….@sverigesforeningar.se

När medlemsförening genomför undersökning kring önskemålen på den lokala paraplyorganisationen. Använd gärna denna enkät mall som underlag och meddela oss förbättringar som ni gjort i frågeformuläret. Vi kan vara behjälplig kring enkätundersökning som lanseras via e-post t.ex till era medlemsföreningar. Ladda ner dokumentetFöreningslivet är bra för staden.

Vi vill gärna få en inbjudan till ert årsmöte, om ni tycker det är en bra idé så hör av er till oss.