Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Lär, lyssna och inspireras – Nätverksträff för medlemsorganisationer

7 juni 2023 @ 12:00 - 13:00

Lär, lyssna och inspireras

En viktig del i att vara med i en förening är att man inte är ensam. Sveriges Föreningar består av medlemmar som har olika inriktning, erfarenheter och förutsättningar.
Men samtidigt brottas man ofta med likartade utmaning oavsett var i landet man befinner sig. Det gör att man alltid kan hitta inspiration i hur andra tagit sig an liknande saker som man själv brottas med. Även om de yttre förutsättningarna kan vara olika kan man med omforma goda exempel till den egna verksamheten.

Så därför kommer vi under året att arrangera ett antal digitala nätverksträffar där olika medlemmar berättar om sig verksamhet idag och vad som ligger framför dom.
Vid varje tillfälle berättar 4 paraplyorganisationer under 10 minuter om sin verksamhet.

Vi arrangerar 2 träffar innan sommaren och återkommer sedan efter sommaren med flera.

Den här andra träffen äger rum den 7 juni kl. 12.00 – 13.00 med Malmö Idrottsföreningars Samorganisation (MISO), Örebro Föreningsråd, Varbergs Föreningsservice och Föreningsservice i Piteå.

Träffarna arrangeras via zoom och är öppen för Sveriges Föreningars medlemmar (förtroendevalda, anställda eller andra närstående intressenter).  Självklart är träffen kostnadsfri.

Särskild inbjudan skickas ut. Vänd dig till din paraplyorganisation om du inte fått inbjudan.

Lär, lyssna och inspireras – Nätverksträff för medlemsorganisationer

Datum: