Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Hur kan föreningar arbeta med inkludering för att främja mångfald i föreningslivet?

6 oktober 2022 @ 14:00 - 16:00

Vill din förening arbeta med att inkludera fler och agera normkritiskt? Hur ser strukturen och normen ut? Är föreningen eller organisation öppen för alla som vill vara med? Hur kan din förening arbeta med normkritiskt perspektiv för att motverka utanförskap?
Vi bjuder nu in till ett inspirationsseminarium tillsammans med Volontärbyrån om “Kunskap och praktiska tips att arbeta med normkritiskt perspektiv och skapa en inkluderande förening.

Denna workshop passar dig som arbetar med utveckling i föreningen eller i styrelsen men också som ledare. Workshopen blandar teori med praktik och du får möjlighet att utbyta erfarenheter med de andra deltagarna. Genom att dela erfarenheter vill vi medverka till att vi tillsammans stärker vår kunskap om hur vi kan utveckla intern mångfald i våra föreningar.

Kostnad: Gratis
Anmälan: Anmäl dig här senast den 30 september 2022