Sveriges Föreningsvänligaste kommun 2021

Vi inbjuder det lokala föreningslivet och Sveriges kommuner att nominera den som är Sveriges föreningsvänligaste kommun år 2021!

Även enskilda personer kan nominera sin kommun,’. När det sker, så kontaktar vi kommunen om underlag. Vi gör på samma sätt när det är föreningar som nominerar sin kommun. Ett bra sätt om kommunen inte själv vill ta det första initiativet.

Priset “Gyllene koppen” delas ut årligen och tilldelas den kommun där föreningslivet har goda villkor att verka i och som inser att det ideella föreningslivet är delaktigt, självständigt, respekterat och präglastav positiva kontakter.

Ledord som är avgörande
* Självständighet
* Respekt
* Delaktighet i strategier
* Goda villkor att verka

Vi ser fram emot er nominering!
Sveriges Föreningar välkomnar alla att nominera sin kommun till den förmodligen finaste utmärkelsen man som kommun kan få – “Den gyllene koppen“. Alla vill leva, bo och verka i den föreningsvänligaste kommun.

Mejla er nominering till  nominera@sverigesforeningar.se.

Mer information:Gunnar Nilsson, 0733-54 78 78 eller gunnarnilsson_w@hotmail.com

Läs gärna mer i detta dokument -> Nominera Sveriges Föreningsvänligaste kommun 2021 (pdf)

Sveriges Föreningsvänligaste kommun 2021